۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۶۹۴
Kourosh-Mehrtash (2)

دكتر كورش مهرتاش استاد بازنشسته جمعیت‌شناسی و عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بعد 12 سال مبارزه و دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.


به گزارش عطنا، پیکر پاک مرحوم مهرتاش صبح امروز 19 مردادماه، ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از منزل مسکونی او در تهران تا بهشت‌زهرا(س) این شهر تشییع و در قطعه 226 به خاک سپرده شد.


محمود مشفق، معاون آموزشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و از همکاران مرحوم مهرتاش در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، بیان کرد: با حضور اعضای خانواده و دوستان و همچنین استادان و برخی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی پیکر مرحوم مهرتاش تشییع و در آرامگاه ابدی به خاک سپرده شد.


وی با اشاره به اینکه همکاران و دوستان مرحوم مهرتاش در حوزه‌های جامعه‌شناسی و جمعیت‌شناسی نیز در این مراسم حضور داشتند، گفت: وی از استادان بازنشسته دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بود که با داشتن دکترای جامعه‌شناسی در رشته جمعیت‌شناسی تدریس می‌کرد.


مشفق با اشاره به اینکه مرحوم مهرتاش دانشجویان زیادی را در رشته جمعیت‌شناسی و در مقطع کارشناسی‌ارشد این رشته تربیت کردند، اظهار کرد: اکثر فعالیت‌های آن مرحوم در زمینه آموزشی بود و به نوعی با حسن خلق و رفتار خوب خود به عنوان پیشکسوت رشته جمعیت‌شناسی شناخته می‌شد. ضمن‌آنکه تألیفات متعددی نیز در مجله‌های تخصصی جمعیت‌شناسی دارند.


معاون آموزشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: مرحوم مهرتاش 12 سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرده بود که بعد از این مدت طولانی جان به جان آفرین تسلیم کرد.


گفتنی است مراسم ختم مرحوم دکتر کورش مهرتاش، روز شنبه ۲۱ مرداد‌ماه، از ساعت 15 و 30 دقیقه تا ۱۷ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد و از عموم دانشگاهیان برای شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار