۰۹ مرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۹۸۵
dr-ahmad-borj-ali-3

رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اهمیت شیوه‌های فرزند پروری گفت: پدر و مادر شدن نیاز به آموزش دارد.


به گزارش عطنا به نقل از  فارس، دکتر احمد برجعلی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اهمیت شیوه‌های فرزند پروری گفت: پدر و مادر شدن نیاز به آموزش دارد.


او با بیان اینکه در حال حاضر والدین به صورت آزمون و خطا فرزندان خود را تربیت می‌کنند، گفت: متاسفانه خانواده‌ها مدل درستی برای تریبت فرزندانشان در دست ندارند.


وی افزود: اگر بتوانیم به زوج‌های جوان که در آستانه تشکیل زندگی هستند، با آموزش شیوه‌های فرزندپروری می‌توان از بروز بسیاری از معضلات احتمالی پیش روی نسل جوان جلوگیری کرد.
برجعلی با بیان اینکه هم اکنون والدین از دو روش نادرست سهل‌انگارانه و سخت گیرانه برای تربیت فرزندانشان استفاده می‌کنند، اظهار داشت: در روش سهل‌انگارانه فرزند، آزادی بیش از حد دارد و در روش سخت گیرانه والدین در تمام جزئیات زندگی فرزند دخالت می‌کنند.
وی اضافه کرد: بهترین روش فرزند پروری، روش مقتدرانه است؛ که بر طبق آن والدین با توجه به سن فرزندان با آنها ارتباط صمیمانه و عاطفی برقرار می‌کنند و به ایجاد حس مسئولیت پذیری در فرزندانشان توجه کامل دارند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به گسست نسلی ایجاد شده در بین فرزندان و والدین تصریح کرد: اشتغال والدین و توسعه رسانه‌های جدید از جمله رایانه و اینترنت و آشنا نبودن آنها با این وسایل، ایجاد فاصله دانشی بین فرزندان و والدین را موجب می‌شود.
وی افزود: خانواده‌ها باید مهارت‌های خود را در این زمینه‌ها افزایش دهند؛ تا بتوانند با آسیب‌های نوپدید از جمله هرزه‌نگاری‌های جنسی در اینترنت و دوستی‌های اینترنتی مقابله کنند.
برجعلی در پایان خاطرنشان کرد:‌ همه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اشتغال مادران به صورت محدود و در فاصله زمانی مشخص در عزت نفس فرزندان بویژه دختران تاثیر دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار