۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۱۵

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان گفت: شرایط ویژه سربازی برای فعالان شرکت های دانش بنیان با همکاری بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تدوین شد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، سیدمحمد صاحبکار خراسانی افزود: مهم ترین فعالیت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، تدوین و اجرای برنامه های حمایتی از شرکت های دانش بنیان است و در چند سال گذشته، مشکلات مختلف شرکت های دانش بنیان مورد توجه این معاونت بوده و اقداماتی مانند تهیه لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان و پیگیری تصویب و اجرای آن عملی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مسایلی که شرکت های دانش بنیان با آن مواجه بودند، موضوع انجام خدمت سربازی برای افراد اصلی آنها است، به نحوی که با جدا شدن یک فرد اصلی، فعالیت شرکت به صورت قابل ملاحظه ای افت می کرد.

صاحبکار گفت: در چند سال گذشته شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان مانند برگزیدگان المپیادها و کنکور فراهم شده بود و این افراد پس از گذراندن دوره آموزش سربازی، الزامی به حضور تمام وقت در پادگان نداشته و با اجرای موفق یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه های دفاعی و دولتی، کارت پایان خدمت خود را دریافت می کردند.

سرپرست امور شرکت های دانش بنیان افزود: علاوه بر موارد فوق،افراد مشمول خدمت نظام وظیفه تخصصی می توانند با شرایط ساده تری برای شرکت در همایش های علمی به خارج از کشور نیز سفر کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت علوم، صاحبکار ادامه داد: با توجه به تجربیات گذشته، شیوه نامه ای تحت عنوان دانش آموختگان برتر فناور تهیه شده تا افراد کلیدی و کارشناسان خبره شرکت های دانش بنیان هم در صورتی که امتیاز لازم در زمینه پژوهش و فناوری را کسب کنند، بتوانند از خدمات نظام وظیفه تخصصی استفاده کرده و با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار