۰۵ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۰۷۳۹

ترجمه کامل ا
دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ و آغاز سال نو شمسی، بزرگترین مدرسه بین‌المللی ترجمه را با حضور ۱۹ استاد برجسته از کشور‌های مختلف از روز شنبه ۷ فروردین برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی دانشگاه علامه طباطبایی (عطنا)، روح‌اله رضاپور، دبیر علمی و اجرایی این برنامه ۴ روزه از پیش‌ثبت‌نام ۴۰۰ شرکت‌کننده از سراسر دنیا خبر داد.

شرکت‌کنندگانی از دانشگاه‌های ایران، دانشجویان گروه مترجمی زبان فرانسه دانشگاه‌های کانادا، فنلاند، غنا، چین، کره جنوبی، روسیه، دانمارک، هند فیلیپین، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، آلمان، ازبکستان، لبنان، هلند و اسپانیا  در این برنامه حضور دارند.

این برنامه به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ ، با همت گروه مترجمی زبان فرانسه دانشگاه علامه طباطبائی، و با همکاری گروه زبان و ابیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران از ۷ تا ۱۰ فروردین (۲۷ تا ۳۰ مارس ۲۰۲۱) صبح و بعد از ظهر، در قالب ۲۱ ساعت کارگاه برگزار می‌شود.

روز اول این حلسات با سخنرانی معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین مدیر گروه‌های فارسی و فرانسه افتتاح می‌شود. برنامه‌های جلسه اول به زبان فارسی و از روز دوم کلیه کارگاه‌ها به زبان فرانسه برگزار می‌شود.

برنامه‌های روز اول این مدرسه برای تمام دانشجویان گروه‌های مترجمی زبان‌های مختلف و علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی تدارک دیده شده است.

سخنرانان روز اول:

    • استاد میرجلال آلدین کزازی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی ایران

 

    • استاد جلال خالقی مطلق، استاد دانشگاه هامبورگ آلمان

 

    • دکتر بهمن نامور مطلق، ریاست فرهنگستان هنر

 

    • دکتر محمد رضا حاجی آقا بابایی، دانشگاه علامه طباطبائی ایران

 

    • دکتر علیرضا منوچهریان، دانشگاه علامه طباطبائی ایران



همچنین، کمیته برگزاری مدرسه بین المللی ترجمه با همکاری انتشارات شمع و مه به ۲۱ شرکت‌کننده که در طور کارگاه‌ها به سوالات مدرسان پاسخ صحیح بدهند کتاب‌های نفیسی به ارزش مالی یک میلیون تومان هدیه می‌دهد.

شرکت‌کنندگان ساکن تهران می‌توانند این هدایا را از دفتر گروه مترجمی زبان فرانسه دانشگاه علامه طباطبائی به صورت حضوری دریافت کنند. شرکت‌کنندگان شهرستان‌ها پس از برنده شدن آدرس پستی خود را به ایمیل madressefrancaise@gmail.com خواهند فرستاد.

شرکت‌کنندگان ایرانی خارج از کشور نیز آدرس پستی را در ایران، ایمیل می‌کنند و هدایا برای آن‌ها فرستاده می‌شود. برندگان جوایز خود را تا دوشنبه 30 فروردین دریافت می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار