۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۶۲۵۷
nagh ketab ghah bghah dar iran (18)

کتاب «گاه و بی‌گاهی دانشگاه در ایران» با حضور مقصود فراستخواه، مولف اثر و استادان حوزه‌های مختلف علوم انسانی سه‌شنبه، 11 اردیبهشت در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی نقد و بررسی شد.


به گزارش عطنا، کتاب «گاه و بی‌گاهی دانشگاه در ایران» اثر دکتر مقصود فراستخواه، دانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به همت پژوهشکده ارتباطات و انجمن علمی-دانشجویی مطالعات ارتباطی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر هادی خانیکی، مدیرگروه علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محمدامین قانعی‌راد، استاد جامعه‌شناسی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، علی خورسندی‌طاسکوه، استادیار مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی سه‌شنبه، 11 اردیبهشت در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی نقد و بررسی شد.


دکتر زرین زردار، استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه دبیر این نشست ابتدا کتاب را معرفی کرد و سپس به اهمیت و چرایی خواندن کتاب توسط دانشجویان پرداخت و همچنین در قالب نقد کتاب علاوه بر محتوا به روان بودن نثر کتاب اشاره کرد.


سپس محمدامین قانعی‌راد که برای دومین بار در نشست نقد این کتاب حضور پیدا می‌کرد به تمجید از این کتاب پرداخت و آن را غنی و شایسته معرفی کرد و همچنین دو سوال را که خواندن کتاب برایش ایجاد کرده بود مطرح کرد. همچنین کتاب را مناسب تمامی کسانی که در دانشگاه در جایگاه دانشجو و استاد فعالیت می‌کنند دانست و خواندن آن را توصیه کرد.


علی خورسندی‌طاسکوه، سخنران بعدی نشست بود که به نقد شیوه‌های رایج نقد کتاب پرداخت، سه مورد نقد محتوایی و ظاهری کتاب «گاه و بی‌گاهی دانشگاه در ایران» را بیان کرد و این کتاب را نوعی دایرة‌المعارف دانست که نتوانسته به‌خوبی جنبه علمی و تخصصی خود را حفظ کند.


هادی خانیکی، سخنران سوم نشست، بیشتر صحبت‌های خود را معطوف فصل هفتم و نتیجه‌گیری فصل چهاردهم کتاب کرد که به تحت تاثیر قرار گرفتن دانشگاه‌ها از جانب رسانه‌ها می‌پردازد و همچنین برخلاف خورسندی معتقد بود که در این کتاب به درستی به‌ جنبه‌های مختلف پرداخته شده و در جای مناسبی «از هر دری سخنی» گفته شده است.


در آخر نشست مقصود فراستخواه، مولف کتاب «گاه و بی‌گاهی دانشگاه در ایران» ضمن تقدیر از منتقدان کتاب به برخی نقدها پاسخ داد و گفت که حتما از نقدهای سازنده در اصلاحیه کتاب استفاده خواهد کرد.


متن سخنرانی منتقدان در عطنا قرار می‌گیرد، با گزارش تصویری این نشست همراه ما باشید؛


عکس: علی اکبریان‌میمند- عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار